FunTESTic's FLY-site

Home
FLY-en?
Start FLYen
FlyLessen
Downloads
Ochtend Mijmering
Vraag FlyLady
DinnerDiva
FunTestic's
Begrippen & FAQ

Terug naar school tips - deel 4

door FlyLady

FlyLady in de klas en thuisschool

Tips voor leraren en hun klaslokalen van onze leden

  1. Enkele geweldige ideeën!
    1. Leraar Flybabies hebben routines nodig op school, net als thuis! Schrijf elke donderdag je lesplannen in je planboek voor de komende week. U kunt handmatige pagina's, tekstpagina's, enz. leeg laten en specifieke pagina's invullen naarmate de dag nadert. Weet dat je elke dag op een bepaald tijdstip een bepaalde klas lesgeeft, en houd je dan aan het schema. Niet meer blind vliegen door wat je maar wilt. Niet meer wakker worden en je afvragen wat je vandaag gaat doen, of geen plannen meer hebben voor een vervanging als je ziek wakker wordt.

    2. In plaats van een in de winkel gekocht planboek te gebruiken, zet je uw lesplannen voor elke dag in een sjabloon op uw tekstverwerker. Bepaalde items zijn repetitief - het is niet nodig om dit met de hand te schrijven en te herschrijven. Print ze uit, gebruik een perforator met 3 gaten en bewaar ze in een notitieboekje met drie ringen op je bureau. Vul zo nodig paginanummers en andere instructies met de hand in. Als schema's veranderen, is het gemakkelijk om naar binnen te gaan en de sjabloon te wijzigen. Als het slechts een tijdelijke wijziging van het schema voor de dag is, gebruik dan een Post-It. Docenten die individuele onderwijsplannen moeten maken voor leerlingen met speciale behoeften, moeten uw doelstellingen en doelen ook op computersjablonen zetten en vervolgens voor elke leerling met de hand aanpassingen maken. Laat niemand je vertellen dat je deze doelen en doelen met de hand moet doen; jij zeker niet!

    3. Doe voordat de school begint (en gedurende het jaar) een 27 Fling Boogie op de spullen op en in je bureau en in je archiefkasten. Voor jullie elementaire leraren, gooi 98% van die "schattige" werkbladen weg. Bewaar goede, goed doordachte unit-/lesplannen. Vergeet je klaslokaal HotSpots en vijf minuten Room Rescues niet.

    4. Net zoals je de avond ervoor thuis je kleren klaarlegt, moet je ervoor zorgen dat alles wat je nodig hebt voor de volgende dag in orde is voordat je van school gaat. Nooit meer in de rij staan ​​bij het kopieerapparaat als de eerste bel gaat, of midden in je les ontdekken dat sommige AV-apparatuur het niet doet.

    5. Grote en kleine kinderen hebben vieze handen. Zet een blikje of doos babydoekjes op je bureau en leer de kinderen om ze te gebruiken als hun handen vuil worden. Neem elke middag na ontslag een flesje spray, emmer water en spons en maak je bureaus en tafels schoon. Het duurt ongeveer 5 minuten. Als de bureaus schoon worden gehouden, zullen kinderen er niet zo veel op krabbelen. Dagelijks spoelen/reinigen zorgt ervoor dat uw kamer er beter uitziet en beter ruikt en houdt verkoudheid en loopneuzen tegen.


  2. Een paar weken geleden verdeelden mijn beste vriend en ik mijn klas in zones. Dat was stap één. Ik moest mijn grote kamer opdelen in gebieden waarvan ik me gemakkelijk kon voorstellen dat ik ze bij zou houden, naast cijfers, lesplannen en dergelijke.

    Hierna waren de boekenplanken die een hele muur in beslag nemen de zone voor de dag. Dit omvatte het opruimen van de schappen en het sorteren en reorganiseren van boeken. Omdat ik met blinde en slechtziende leerlingen werk, moet ik veel gewone, grote letters en brailleboeken bijhouden, die nogal wat ruimte innemen. Ze moesten zowel voor mij als voor mijn leerlingen netjes worden georganiseerd.

    Ik ontdekte al snel dat ik veel boeken en papieren had om te gooien, maar het was te storend. Dat zal binnenkort voor een andere dag zijn. Ik hou me niet langer vast aan opdrachten en oude schoolboeken die ik had gezworen te gebruiken. Ik voel me beter als ik deze dingen niet vasthoud.
    Hoewel mijn klas nog een lange weg te gaan heeft, ben ik enthousiast over de vooruitgang die we die dag hebben geboekt. De planken zien er fantastisch uit. Het zal veel minder stressvol zijn om terug te keren naar een nette en georganiseerde kamer. Wat een manier om een ​​nieuw schooljaar te beginnen :)

    Bedankt, FLYbaby in Sint-Augustinus

  3. Cadeaus voor leraren dragen vaak bij aan de rommel in hun huizen en klaslokalen. De beste geschenken zijn die welke een leraar kan gebruiken om het werk gemakkelijker te maken. Als leraar stelde ik het op prijs om boeken te krijgen voor mijn klasbibliotheek en 'plankwerk'. Plankwerkitems zijn die geestverruimende spelletjes die leerlingen alleen of met een partner kunnen doen als al hun werk gedaan is. Deze items zijn nuttig en zeer welkom. Als je een "rommelvrij" cadeau voor de leraar van je kind wilt krijgen, kijk dan eens naar hobby's of voorkeuren. Sommige van mijn ouders wisten bijvoorbeeld dat ik van ijsmokka's hield - ze gaven me cadeaubonnen voor een plaatselijke coffeeshop. Vliegen in Woodburn, OR

  4. Als leraar die dingen probeert georganiseerd te houden, stel ik het op prijs als ouders alleen de schoolbenodigdheden sturen waar we om vragen. Vaak delen we benodigdheden en ik heb een bepaalde manier waarop we de klas organiseren. Wanneer studenten benodigdheden hebben die anderen niet hebben, veroorzaakt dit jaloezieproblemen, enz.

  5. Hallo FlyCrew. Ik werd een flybaby net toen de school eindigde (eind mei waar ik woon). Je gelooft het misschien niet, maar begin juli besloot ik te solliciteren naar een nieuwe baan DOOR FLYLADY. (Dat is echter een ander verhaal.)

    Toen moest ik mijn hele klas naar huis verhuizen. Tien jaar aan spullen (door mij gekocht) moest het gebouw uit. Ik ken leraren die niet van baan zijn veranderd, simpelweg omdat ze al die spullen zouden moeten verhuizen!!

    Maar dankzij flylady, toen ik moest? Heb ik mijn kamer meteen in zones verdeeld. Ik dwong mezelf om in slechts één zone tegelijk te werken. (voordat ik op een verwarde, zijspoor manier heen en weer zou rennen om heel weinig gedaan te krijgen.) Ik timede mezelf ook: 15 minuten sorteren, gooien en inpakken, vijf minuten ijstheepauze, dan 15 minuten laden van de verse dozen ingepakt in de auto.

    Het was ongelooflijk. Ik gooide VIER industriële vuilnisbakken die tot de rand gevuld waren met spullen (zoals vellen karton die ooit een "geweldig" poppentheater zouden worden!). Daarna vulde ik vier gewone vuilnisbakken ter grootte van een klaslokaal. Ik liet dozen met "te goed om weg te gooien" spullen achter voor collega's en nam 3 dozen met "laten we leraar spelen" spullen mee naar de dochter van een vriend.

    De rest kwam thuis, waar het in mijn opslagschuur paste. Het was geen beproeving.

    Ik ga overigens nog wel lesgeven, maar ik stap over van het gewone klaslokaal naar leesspecialist, met een kleine kantoorruimte. Ik ga het niet verpesten!

    Ik realiseerde me dat al die overtollige spullen aan het hamsteren waren. Hamsteren is gebaseerd op angst. Ik had die 'schaarste-mentaliteit'. Wat als ik niet genoeg spullen had om mijn werk goed te doen?

    Ik was "Leraar van het Jaar" op mijn school! Nu ben ik van plan om 'FlyLeraar' te worden. Bedankt!

  6. Ik geef les op de kleuterschool, maar ik heb deze organisatiemethode in andere leerjaren gebruikt.

    Ik gebruik melkpakkenkratten waar je ordners in kunt hangen. Ik heb voor elk vak één melkpak. Elk kind heeft een nummer toegewezen gekregen (of je kunt gewoon hun naam in hun dossier zetten, maar nummers maken het gemakkelijker om het te vinden) en ze dienen HUN EIGEN papieren in na elke vaktijd.

    Dit maakt het voor mij gemakkelijker om te controleren of ze al hun werk hebben gedaan. Omdat het een kleuterschool is, ga ik rond en controleer het voordat ze het archiveren, maar bij oudere kinderen haal ik werk uit bestanden en controleer het. Op vrijdag ga ik gewoon van melkpak naar melkpak om het werk van elk kind voor de week te halen en het naar huis te sturen met een klasbriefje. Oudere kinderen zouden dit zelf kunnen doen.

    Het nummer dat elk kind krijgt toegewezen, is ook handig voor ontslag in overgangstijden. In plaats van iedereen naar de deur te laten rennen, kan ik zeggen: "Als je nummer groter is dan 3, maar minder dan 7", of "als je nummer 6 + 6 is, ga dan in de rij staan". Natuurlijk noem ik kinderen nog steeds bij hun naam. Eerst dacht ik dat het toekennen van nummers onpersoonlijk was, maar nu besef ik dat het enorm heeft geholpen bij het organiseren van de klas en bij de rekenvaardigheden van het kind!

  7. Ik ben een universiteitsleraar. Dit jaar gaan mijn onderwijspartner en ik ons ​​concentreren op anti-uitstelgedrag met onze studenten. We geven les aan mensen die leraren op de basisschool gaan worden, en ze moeten van tevoren leren hoe ze dingen voor elkaar kunnen krijgen. We geven een kunstcursus met veel opdrachten en 6 uur aan klassikaal werk. Studenten krijgen extra punten voor het vroegtijdig inleveren van hun opdrachten. Verder is elke student VERPLICHT om ten minste één opdracht eerder in te leveren (ze verliezen punten als ze dit niet doen), dus we krijgen niet alleen de BO's die tonnen extra punten verzamelen. Tot slot gaan we woensdag Anti-Procrastinatiedag in onze klas maken zoals het is voor Flylady. Op woensdag geven we de studenten een paar minuten om aan de slag te gaan met hun opdrachten. We verwijzen naar Flylady in de syllabus.

    Een vliegende start bij Capital University…

  8. Ik heb verschillende ideeën over hoe ik in mijn klaslokalen kan vliegen. Dit wordt mijn eerste schooljaar dat ik FLY! Ik ben ook van plan om de studenten erbij te betrekken! Dagelijks zijn er hot spot firerills en een paar kamerreddingen van 5 minuten gedurende de dag! Het is ook altijd nuttig om deze taken "onderscheidingen" te geven voor voltooid werk of goed gedrag. (om de een of andere reden WILLEN kinderen schoonmaken voor de leraar, heel anders dan thuis waar je ze niets kunt laten oprapen!). Een keer per week, (waarschijnlijk vrijdag) is er een klassikale zegen en een 27 fling boogie. Een geweldige manier om een ​​vrijdagmiddag af te sluiten wanneer alle tests zijn gedaan en uit de weg zijn! EN het zal er een mooie frisse kamer van maken om onze maandagochtenden in te beginnen!

  9. Toen mijn kinderen jonger waren, ging ik naar de walmart en kocht ik dingen die ze het hele jaar nodig hadden om hen te helpen met hun schoolwerk, zoals papier, potloden, linialen, mappen, posterboard, 3×5-kaarten, enz. Door met extra benodigdheden hier thuis, was er GEEN excuus om geen huiswerk te kunnen maken.

    Ik heb ook het telefoonnummer van onze openbare bibliotheek onthouden. Bij de referentiebalie kunnen ze allerlei huiswerkvragen beantwoorden en je soms in de goede richting wijzen voor een benodigde website!!

    Maak je geen zorgen over de cijfers van het kind en laat je kind weten dat je hun #1 fan bent! Flybaby in Florida

  10. Ik gebruik het Flylady-systeem nog niet zo lang, maar ik heb in juni in de klas een aantal dingen geprobeerd die "pasten" bij wat ik thuis probeerde - Mijn bureau was de 'gootsteen' van de klas. Als mijn bureau georganiseerd was, was het verbazingwekkend hoeveel soepeler het ging. Ik geef dit niet graag toe, maar het is me bekend dat ik materiaal voor een les fotokopieer en het vervolgens op mijn kaart 'verlies'. sk! Dit gebeurde niet toen ik er een punt van maakte om het elke avond schoon te maken voordat ik naar huis ging.

    Ik gebruikte de "hotspots" bij de kinderen - ze pasten goed bij het idee. Ik heb niet echt routines vastgesteld - ik ontdekte Flylady te laat in het schooljaar - maar ik kan zien hoe ze zouden helpen. Een van de meest noodzakelijke routines zou zijn om kinderen te leren hun materialen te plaatsen waar ze thuishoren, bijvoorbeeld notities in het juiste gedeelte van een ringband. Het is verbazingwekkend hoeveel kinderen echt hun huiswerk kwijtraken. Een routine die ik al voor Flylady had ingevoerd, was dat wanneer ik een opdracht gaf, deze OP DE VERVALDATUM op een huiswerkbord werd geschreven. Elk kind had een agendaboek (zoals een dagelijkse planner voor kinderen) en ze moesten de opdracht OP DE UITVALDATUM in hun agenda noteren. Dit werkt veel beter dan ze het te laten schrijven op de datum dat het werk is toegewezen - net zoals je een afspraak niet zou noteren op de dag dat je belde voor de afspraak, maar op de datum dat je ervoor zou komen opdagen.

    Zones in een klaslokaal – in de mijne was het niet moeilijk om vijf zones te onderscheiden. Ik had een aanrecht met een gootsteen en een magnetron omdat kinderen lunchten in de klas. Hun lunchtassen stonden op de planken boven deze toonbank. Dat zou een zone zijn. De "cubbyholes" (open planken die zowel verticaal als horizontaal zijn verdeeld - elke student had er een voor "dingen" die niet in zijn / haar bureau zouden passen) zouden een andere zijn - misschien ook met de kinderbureaus. De jasruimte aan de achterkant van de kamer zou een derde zijn. De boekenplanken met de klasbibliotheek zouden een vierde zijn, en mijn bureau, inclusief de planken met 'leraar'-materiaal, zou de vijfde (en grootste - zoals de keuken!)

  11. Ik geef les aan 1e en 2e klassers. Deze routine aan het einde van de dag helpt de dingen georganiseerd en opgeruimd te houden in onze klas.

    Elke leerling heeft een klasbaan. Ik verander hun taakopdrachten aan het begin van elke maand, zodat ze gedurende het schooljaar ongeveer 8 verschillende banen kunnen doen. Aan het einde van de schooldag nemen we ongeveer 5 of 10 minuten om klusjes te klaren, en mijn leerlingen vinden het geweldig!

    Hier zijn enkele van de functietitels die we gebruiken:

    Bibliotheekmedewerker (zet alle bibliotheekboeken terug in boekenkrat)
    Schoolbordhelper (wist borden en klapt de gummen buiten)
    Tafelwasmachine
    Ezelhulp (maakt voorwerpen op de ezelplank recht)
    Postbode (ik heb er 2! Je moet er één hebben om de namen van alle klasgenoten te kunnen lezen! Ze stoppen werkbladen om naar huis te gaan in de mailbox van elke student.)
    Bevoorradingsmanager (organiseert markeringen, zorgt ervoor dat lijmflesdeksels goed vastzitten aan de gemeenschapsvoorraadtafel, enz.)
    Balieinspecteur (controleert studententafels op netheid, maakt een lijst van studenten die hun bureau moeten schoonmaken)
    Deur houder
    Manager overheadprojector (wast en droogt overheadprojector)
    Roosterhulp (maakt het dagelijkse schema op het bord voor de volgende schooldag)
    Helper lunchmenu (controleert lunchmenu voor de volgende schooldag en toont foto's van lunchkeuzes)
    Plantmonitor
    Schrootmonsters (ik heb er 2! Ze kruipen over de vloer en pakken alle restjes die ze kunnen vinden!)
    Leeshoekmonitor (maakt boeken recht, legt kussens in de leeshoek)

    Je kunt je eigen banen ontwikkelen die passen bij jouw klas!

    Ik laat mijn leerlingen niet vertrekken voordat de kamer schoon is, zodat ze weten dat ze hun werk snel en grondig moeten doen. Als de ontslagbel gaat, helpen ze vaak een klasgenoot die nog niet helemaal klaar is met werken. Ze voelen een gevoel van verantwoordelijkheid en gemeenschap in onze klas.

    Dit najaar denk ik dat ik de timer-methode ga gebruiken om ze hun eigen bureau te laten schoonmaken. “Laten we eens kijken hoe je je bureau in 4 minuten schoon kunt krijgen! Klaar voor de start, af!" Ik weet zeker dat ze het bureau-schoonmaakspel geweldig zullen vinden! – Bedankt, een Iowa Flybaby die graag lesgeeft

Tips voor gezinnen die thuisonderwijs geven….

  1. Een doordachte, efficiënte planning is volgens mij de sleutel tot ons succes. Dus– ik plan onze thuisschooldag volgens een schema en ik probeer me aan het schema te houden!

    De FlyLady Timer helpt hier echt veel. Ik weet dat de efficiëntie van hun leerproces na ongeveer 20 minuten afneemt (ze zitten in de eerste klassen van het basisonderwijs), dus de timer herinnert me eraan dat, hoewel er misschien meer materiaal moet worden behandeld, het efficiënter zou zijn om te stoppen wanneer de timer afgaat , neem een ​​pauze en raak het materiaal later opnieuw aan. (Hmm ... klinkt als het advies van FlyLady aan ons FlyBabies, nietwaar?)

    Ik plan de meest hersenverslindende vakken (zoals wiskunde) als eerste in de ochtend, zodat we er zeker van zijn dat ze goed worden behandeld. Ik plan de lopende "leuke" projecten (zoals het maken van historische kostuums of andere ambachten) aan het eind van de dag, zodat ze eraan kunnen werken terwijl ik me klaarmaak voor het avondeten.

    Door moeilijke, lange lesuren (zoals wiskunde en grammatica) af te wisselen met sneller, gemakkelijker materiaal (zoals spelling en handschrift voor mijn kinderen) wordt de dag voor ons allemaal gemakkelijker. Ik kan klusjes doen terwijl ze zelfstandig werken, en dan terug naar de tafel komen om ze hun volgende les te leren, en dan weer terug naar mijn klusjes. (Je kunt doen ALLES voor 15 minuten!)

    We gebruiken een aparte plek (bank of bed) voor leesopdrachten, waardoor de lezer ongestoord stil kan zijn terwijl ik het andere kind aan tafel instrueer. Dit kind krijgt mijn volledige aandacht, en ze hebben geen afleiding, met zus/broer in een andere kamer. Het leren gaat veel sneller.

    We hebben ook een weekschema dat we volgen. Maandagochtend doen we de boodschappen. Elk kind moet helpen bij het vinden van de beste waarden - ze leren in deze tijden veel nuttige wiskunde. Dinsdagmiddagen zijn "neem een ​​vriend mee"-dagen. Woensdagochtend is gereserveerd voor "excursies" naar plaatsen die ons kunnen helpen onze wetenschappelijke / geschiedenisonderwerpen van de week te leren. Donderdagmiddag is Reken Vijfkamp club met de buurtschoolkinderen. Vrijdagmiddag gaan we naar de bibliotheek. Als we weten wat we elke dag doen, kunnen we onze activiteiten weken van tevoren plannen en voorbereiden.

    De kinderen hebben hun ochtend- en avondroutines op hun slaapkamerdeuren gepost. Elk kind is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen slaapkamer en een deel van de kinderbadkamer. Als ze al hun routine op de toegewezen tijd voltooien, krijgen ze een "sterpunt". Ze kunnen extra sterren verdienen door mama te helpen met andere taken naast hun toegewezen taken. Nadat ze genoeg sterren hebben verdiend, kunnen ze deze inruilen voor beloningen, zoals een video kijken, een ijsje halen of een spelletje spelen met mama of papa.

    Ik post ook een weekmenu, zodat we ons niet hoeven af ​​te vragen "Wat eten we?" aan het einde van een lange schooldag. Het helpt me eraan te denken om de kip van morgen te ontdooien, en ik kan de boodschappenlijst in een paar minuten maken door naar het menu te verwijzen.

    Ik besteed in augustus nogal wat tijd aan het voorbereiden van deze dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse schema's en routines, maar het resultaat is ongelooflijk. Er is zoveel minder discussie over wat we zouden moeten doen. Het schema is de "baas", niet mama, dus de kinderen hebben niemand om ruzie mee te maken! (Ik denk dat ze er nog steeds niet achter zijn dat mama het schema heeft gemaakt!)

    Ik hoop dat deze ideeën iemand anders helpen een werkbare routine te vinden voor hun thuisschooldagen.

  2. Ik heb twee jaar thuisonderwijs gegeven, op nummer drie. Dit jaar heb ik er één in het tweede leerjaar en één in het eerste leerjaar. Ik weet dat dat niet lang is in vergelijking met sommige anderen, maar deze tip is voor ons een “must do”.

    Ik heb mijn toevlucht moeten nemen tot het gebruik van de vertrouwde timer. Ik heb een redelijke tijd vastgesteld waarbinnen het stoelwerk moet worden voltooid. Als de tijd om is, is de tijd om. Mijn dochter verspilt graag tijd als ze aan iets werkt dat geen favoriet onderwerp is. Als ik geen tijd stel waarop ze klaar moet zijn, verspilt ze haar hele dag (en de mijne). Dit helpt me om mijn gezond verstand te behouden. Ik hoop dat dit helpt.

  3. Ik geef Unit Studies. Om me voor te bereiden op deze uitdaging, ruim ik een boekenkast op van alles. (Mijn boekenkast heeft vijf planken. Ik label elke plank voor de 5 vakken: Wiskunde, Wetenschap, Unit Studies, Grammatica & Schrijven, Keuzevakken) Vervolgens leg ik elk boek dat ik bij de hand heb op elke plank met het juiste onderwerp. Ik zal dan een kalender afdrukken met elke maand het hoofdonderwerp van de eenheidsstudie erop afgedrukt. Ik plaats de leesboeken op volgorde met behulp van mijn kalender. Dit jaar bestuderen we de vroege geschiedenis van de VS, de processen van de heksen van Salem, expeditie van Lewis en Clarke, architectuur, Pablo Picasso en tot slot Piraten. Het gebruik van een lege boekenkast maakt het regelen van mijn jaar een fluitje van een cent.

  4. Onze favoriete thuisschoolroutine is een wekelijks iets, geen dagelijks iets. Ds/8 heeft 3 dingen die we elke dag doen: lezen, schrijven en rekenen. Van maandag tot en met donderdag voegen we een ander onderwerp toe (op maandag kunnen we bijvoorbeeld wetenschap doen - bespreken en een experiment doen; dinsdag kan kunst zijn, enz.). Als ds op vrijdag zijn werk de hele week heeft gedaan, mag hij kiezen wat we doen (zolang het lezen, schrijven en rekenen bevat!) brief aan een familielid. Om te lezen leest hij misschien een kindertijdschrift of een kippenvelboek. Voor wiskunde zijn zijn favorieten aller tijden het optellen oefenen door de score bij te houden in een van onze verschillende spellen en bakken (oefenen met meten en recepten voor verdubbelen/halveren). Door onderwerpen te roteren, hebben we langere stukken tijd om mee te werken. En aangezien hij weet dat hij wat controle krijgt over het werk van vrijdag, behoudt hij de hele week een goede houding.

    Mijn favoriete manier om bij te houden wat we tijdens het thuisonderwijs hebben gedaan, is door een grote bureauonderleggerkalender te gebruiken. Degene die ik heb is volledig ongedateerd (geweldig, want het is echt oud!) Ik vul gewoon elke maand de datums in en neem na schooltijd een paar minuten de tijd om op te schrijven wat we hebben gedaan. Omdat de blokken groot zijn, is het gemakkelijk om in een korte beschrijving van het dagelijkse werk te schrijven. Voor terugkerende werkmappen kort ik gewoon de naam af en schrijf ik in de paginanummers. Het gebruik van een kalender als deze maakt het gemakkelijk om terug te kijken over de maand en te zien of we consequent iets hebben gemist.

    We gebruiken ook veel manipulaties. Als ze het huis binnenkomen, verpak ik elke set in zijn eigen ziploc-opbergtas (ik hou van de gallon-maat) en label het met de naam van de set EN HOEVEEL STUKS die hij zou moeten hebben. Dit helpt enorm! Wekenlang geen Unifix-kubussen meer zoeken!

  5. Mijn kleintjes zijn de beste hotspotmakers als ze zonder toezicht worden achtergelaten, daarom is het belangrijkste dat ik elke dag doe, een van mijn oudere kinderen de leiding te geven over de jongste twee of drie kinderen terwijl ik naar school ga met een andere oudere broer of zus. Ik heb een mooie lange lijst gemaakt van wisselende ideeën voor degene die de leiding heeft om samen met de anderen te doen, zoals een boek hardop lezen, oefenen met tellen, kleuren en vormen, puzzelen, buiten wandelen in de natuur en nog veel meer. ideeën. Dit zorgt ervoor dat de kleintjes de rest van het huis niet vernielen terwijl ik onze educatieve inspanningen volbreng. – TN

  6. In september is het onze vijftiende opeenvolgende "Back-to-Homeschool Day". Het kostte me een paar jaar om dit geheim te leren, maar het heeft ons zoveel frustratie bespaard:

    EERSTE WEEK: MAAK ELKE SCHOOLDAG DEZE WEEK EEN ONDERWERP! Klopt. Kies er gewoon een uit en begin ermee. Kies dan een geweldig boek en lees een of twee hoofdstukken hardop voor. Probeer niet alles in je goed geordende schema in de eerste week te doen! Je zult uiteindelijk huilen (of schreeuwen!) Naar je kinderen en wie heeft het nodig? (Misschien stop je zelfs met thuisonderwijs!) Je kunt volgende week nog een of twee vakken toevoegen. Tegen het einde van drie of vier weken heb je een volledige cursusbelasting met minimale stress. Het is zoveel beter om langzaam te beginnen dan in drie dagen te crashen en op te branden.

    MAAK DE EERSTE WEEK EEN WEEK VAN TWEE OF DRIE DAGEN. Heb niet het gevoel dat je op een maandag moet beginnen en de eerste week door moet gaan tot vrijdag. Als je echt denkt dat je dit moet doen, breng dan minstens twee van die dagen door met een natuurwandeling of ga naar de dierentuin terwijl het nog warm is. Neem nog een gezin mee! (Laat je niet verleiden om een ​​excursie te organiseren! We gaan hier voor No-Stress.) Dit zijn geldige educatieve activiteiten en zullen grote Mom Points scoren bij je kinderen.

    Eerste schooldag: SPEEL MET JE DINGEN! Laat de kinderen hun materialen ordenen, hun namen op hun notitieboekjes schrijven, een omslag voor hun 3-ringbanden versieren, enz. Maak een foto van hen. (We zijn ALLEMAAL gekleed op schoenen, toch?!) Maak een grafiek met hun lengte en gewicht. Maak een lijst van hun favoriete dingen: favoriete kleur, favoriet dessert, favoriet boek, favoriete film, enz. Laat ze één doel voor dit schooljaar opschrijven. Zet dit samen met hun foto in hun portfolio voor het jaar. Je kunt nog een foto maken en meer statistieken verzamelen op de laatste schooldag om te zien hoeveel ze zijn gegroeid. Dit is erg leuk en zegt: "Ik GEEF OM JOU!"

    ZEG DE BELOFTE en ZING EEN PATRIOTTISCH LIED! We streven misschien naar een "relaxte" sfeer, maar het is belangrijk dat onze kinderen vertrouwd raken met deze Amerikaanse iconen.

    Neem FLYLADY'S BABY STAPJES op in uw thuisonderwijsroutines. Ze werken! – Idaho Thuisonderwijs FLYBABY


(vertaald van) FlyLady
http://www.flylady.net/d/back-to-school/