FunTESTic's FLY-site

Home
FLY-en?
Start FLYen
FlyLessen
Downloads
Ochtend Mijmering
Vraag FlyLady
DinnerDiva
FunTestic's
Begrippen & FAQ

Hoe krijg ik controle over mijn Kantoor?

door VraagFlyLady

Beste FlyLady,

Vandaag kwam ik toevallig het Kantoor Control Journaal tegen - ik ben opgetogen. Het viel me op dat het journaal vrij algemeen was, vanwege de mogelijkheid om het aan te passen, maar heb je wijzigingen aangebracht die je met ons kunt delen? Ik ben een nieuwe beheerder en wist dat er systemen moesten zijn die mijn werk net zo soepel zouden laten verlopen als mijn huis.

Ik hou van jullie - Hortend en stotend in Texas




Hier is een essay dat ik heb geschreven over het verkrijgen van controle over onze kantoren. We moeten ons aanpassen aan onze bedrijven. We weten allemaal wat we moeten doen. We hebben alleen hulp nodig bij het opstaan.

Lieve vrienden,

Ben je ooit gestopt en alleen maar naar de staat van je bureau gekeken? Geen wonder dat we niets kunnen vinden! Er ligt zoveel rommel op dat we niet eens een plek kunnen vinden om een ​​enkel stuk papier neer te leggen. Ik begin te denken dat we thuis toch niet echt een bureau nodig hebben! Het enige wat we doen is het opstapelen, het wordt een hulpmiddel dat we niet kunnen gebruiken, dus we eindigen aan de eettafel en doen het werk dat we moeten doen! Dan weten we allemaal wat er met onze eettafel gebeurt! Het wordt weer een overvolle hotspot, allemaal omdat we onszelf niet oppakken en dingen opbergen.

Deze week had ik drie ondernemers die me vroegen hoe ze hun bedrijf konden laten groeien. Ik vroeg ze me over hun bureau te vertellen. Ze wilden niet. Dit is het moment waarop ik hun rommelige bureau tot in detail begon te beschrijven. Ze konden niet geloven dat ik de vorm van hun bureau kende. Ik heb ze gezegd dat als ze hun bedrijf willen laten groeien, ze hun bureau moeten opruimen en het opgeruimd moeten houden.

Klinkt dit niet bekend??? Dit doen we met onze glanzende spoelbakken. Hun rommelige bureaus waren slechts een weergave van wat er in hun hersenen omging. Ze hadden alles erop gestapeld en ze konden niets vinden, maar al dat spul trok aan hun hersens waardoor ze zich niet konden concentreren op wat ze moesten doen. Over CHAOS gesproken!

Bij elke ondernemer zei ik dat ze hun bureau moesten opruimen, zelfs als ze al die rommel op de vloer moesten opstapelen. Het enige wat ik wilde dat ze boven op hun bureau zouden zien, was hout! Toen wilde ik dat ze een timer zouden krijgen en deze op hun schone bureau zouden zetten en een spiraalvormig notitieboekje om aantekeningen te maken als ze inspiratie hadden. Dit zorgt ervoor dat we niet op een zijspoor worden gezet.

Onze huizen zijn onze zaak! Als we over ze gaan nadenken als een investering in onze toekomst, zullen we er beter voor zorgen. Als je een bureau hebt en het niet kunt gebruiken, wil ik dat je bedenkt waarom je het hebt. Het is gewoon een andere kast die tot aan het plafond is opgestapeld en doet alsof ze dingen opbergt zodat je ze kunt vinden, of is het gewoon een zwart gat waar stukjes papier in vallen en voor altijd verloren gaan. Hoe dan ook is het verlies van een tool die je zou moeten ordenen.

Ik kijk al jaren naar mijn zoon. Elke avond voordat hij van zijn werk vertrekt, ruimt hij zijn bureau op en bergt hij alles op; stel je voor dat! Morgen met een schone lei beginnen! Hij heeft een routine voor zijn ochtenden en een voor zijn middagen. Dan, het beste van alles, zijn routine om naar huis te gaan. Elke dag van de week heeft ook zijn focus. Ik heb vrijwel hetzelfde aan de hand in mijn huis, maar ik heb geen kantoor of bureau. Ik heb mijn favoriete stoel en een voetenbankje. Oh en ik kan mijn steeds groter wordende hotspots die mijn bijzettafels zijn niet vergeten. Ik moet ze dagelijks bewaken.

Ik bewaar mijn Kantoor Control Journaal op de armleuning van mijn stoel en mijn notitieboekje op de andere arm. Ik heb ook een Office Control Journal voor je samengesteld en het staat op onze website.

We hebben allemaal een druk leven. We hoeven alleen maar te profiteren van kleine hoeveelheden tijd om dingen voor elkaar te krijgen. Als je jezelf hoort zeggen: “IK HEB GEEN TIJD!” Ik wil dat je daar stopt en twee minuten doet. We hebben wel tijd als we onszelf niet zouden laten overweldigen!

Een bureau is een hulpmiddel, maar als u het hulpmiddel misbruikt, kan het u niet helpen om te doen wat u moet doen! Een deel van het wegwerken van de stress in ons leven is dat we dingen kunnen vinden wanneer we ze nodig hebben. Er is niets erger dan zoeken naar een schaar en ze zijn niet waar ze horen te zijn. Dit is een van de redenen waarom we onze Kantoor-in-een-tas hebben ontworpen. Dit is een draagbare tas met ritssluiting die u kunt vullen met uw benodigdheden voor het betalen van rekeningen, het maken van boodschappenlijstjes en menu's en voor het doen van uw correspondentie. Het enige wat je hoeft te doen is je bureaugereedschap in de tas te stoppen, samen met een ringband met drie ringen. Je hebt een kantoor binnen handbereik.

Deze tool helpt je om die momenten te benutten die we wachten en wachten en wachten. Het kost maar een minuut om een ​​ cheque uit te schrijven en klaar te maken voor verzending. Dit geeft je ook een plek om je rekeningen te bewaren. Zo vind je ze altijd terug. Ze zullen zich niet verstoppen op die hotspot op je bureau.

Ik begin te denken dat we geen bureaus nodig hebben, of in ieder geval een met een plat oppervlak. Misschien past een tekentafel van een architect meer bij onze stijl. Bij lease konden de spullen zich er niet op opstapelen!

Ben je klaar om te FLY-en met een opgeruimd bureau?

FlyLady

Funtestic hier: ik heb een heel deel van de site opgezet met 'kantoor-organisatie' het niet niet van FLY-lady maar van een andere auteur en deels van mijzelf. (vertaald van) FlyLady
http://www.flylady.net/d/br/author/ask-flylady/