FunTESTic's FLY-site

Home
FLY-en?
Start FLYen
FlyLessen
Downloads
Ochtend Mijmering
Vraag FlyLady
DinnerDiva
FunTestic's
Begrippen & FAQ

Help, we gaan verhuizen

door VraagFlyLady

Op de Facebook Live Show van deze week stond deze vraag. Je moet deze video bekijken. Ik heb het ook op Youtube gezet.



Mijn nicht en haar man hebben deze week net hun militaire orders gekregen. Deze zomer verhuizen ze. Ze is al bezig het huis verkoopklaar te maken. Ze is gezegend omdat ze weet hoe ze dit moet doen. Ze is een makelaar in onroerend goed. Mensen laten zien hoe ze een huis moeten inrichten is haar taak.

Verhuizen is nooit leuk, maar het kan makkelijker worden gemaakt als je niet overweldigd wordt door het hele proces. Het allereerste dat je hoeft te doen, is mijn verhuistips lezen. Veel mensen verhuizen in de zomer. We hebben enkele tips om je te helpen.

Verhuis- en inpaktips

Elke week hebben we verschillende leden die roepen: HELP! “We gaan verhuizen en ik weet niet waar ik moet beginnen" en/of "We moeten dit huis te koop zetten en het is verschrikkelijk. Vertel me alsjeblieft wat ik moet doen."

"We gaan het hele land door en ik weet niet waar ik moet beginnen met inpakken."

"Als we verhuizen, weet ik niet hoe ik kan uitpakken en voorkomen dat de chaos van de verhuizing me overweldigt."

Dit zijn enkele moeilijke vragen, maar ik heb een eenvoudig antwoord.

BABY STAPJES!

JA, JE HEBT ME GOED GEHOORD, WE MOETEN DEZE KLUS OPBREKEN IN KLEINERE DELEN.

VERHUIS NIETS WAAR JE NIET HOUDT!

Je weet hoe we Crisis Schoonmaak doen: 15 minuten per keer in drie verschillende kamers, daarna 15 minuten pauze. Dit is het belangrijkste onderdeel. Rust zodat je niet opbrandt.

Ik wil dat je nadenkt over de moeilijkste kamer in je huis om in te pakken en ook de gemakkelijkste. Voor de meeste mensen zal de keuken of de berging/kelder de moeilijkste ruimte zijn. Dan is de badkamer het gemakkelijkst. Verdeel je tijd over deze twee kamers, zodat je niet in de slechtste kamer komt te zitten en wanneer je naar de kamer gaat die gemakkelijk is, zul je een gevoel van voldoening hebben.
  1. Haal je favoriete drankje en een fles water. Zodat je niet uitgedroogd raakt.

  2. Stel je timer in op 15 minuten en ga aan de slag met 15 minuten in je moeilijkste kamer.

  3. Het eerste dat je moet doen, is al het afval verwijderen; Pak het in en haal het het huis uit.

  4. Doe dan alles weg wat weggegeven kan worden aan vrienden of goede doelen. Dit is het moeilijkste deel.

  5. Vervolgens moet je meteen al die tassen uit deze kamer halen.

  6. Laat de prullenbak of weggeefacties niet opstapelen.

  7. Kies een plek om ze op te zetten totdat de vrachtwagen arriveert om je weggeefartikelen in ontvangst te nemen.
NU VOOR DE VERPAKTE DOZEN
  1. Kies nu een verzamelplaats voor uw dozen die naar uw nieuwe huis gaan;

  2. Haal de dozen uit de kamers waar ze waren ingepakt.

  3. Markeer niet elk vakje met het woord SPULLEN en MEER SPULLEN.

  4. Geef jouw kamers een kleurcode en markeer jouw dozen terwijl je ze inpakt. Nummer ze ook.

  5. De laatste ingepakte dozen zijn de items die je als eerste nodig heeft. Label ze OPSTARTEN. Laad deze als laatste op de vrachtwagen.

  6. Eerst keukenspullen uitladen. De keuken is het hart van het huis.
Wees er nu zeker van dat je mijn verhuistips leest. Dit is allemaal gedetailleerd en onze leden hebben ons enkele geweldige tips gegeven om ons te settelen. Er is ook een sectie in mijn boek Sink Reflections als je die hebt.

Houd er rekening mee dat als je eenmaal de benodigdheden hebt uitgepakt en in de juiste kamers hebt geplaatst, de rest 5 dozen tegelijk kan worden uitgepakt. Je hebt het niet in een dag ingepakt en je gaat niet van de ene op de andere dag in je nieuwe huis wonen. BabyStapjes brengen je daar. Trouwens, als je niet meedogenloos was met opruimen terwijl je aan het inpakken was, dan kun je de tijd nemen om de juiste plek voor je spullen in je nieuwe huis te vinden. Als het om de een of andere vreemde reden geen huis heeft, moet je misschien je beslissing om dit item te behouden, heroverwegen. De doos waarin je het hebt ingepakt, kan ook de doos zijn die naar je nieuwe kringloopwinkel wordt gebracht. Leer deze mensen goed kennen!

Nu je het oude huis aan het inpakken bent, moet je één gebied vrijhouden, alleen voor de gezondheid van je gezin. Je moet nog eten en rusten. Je hebt dus een overzichtelijke eettafel en comfortabele stoelen in de woonkamer nodig om lekker in te relaxen. Maak er een prioriteit van en je zult een plek hebben om te zitten wanneer je timer afgaat.

Alsjeblieft niet crashen en opbranden! Dit is niet het moment om ziek te worden, dus temporiseer jezelf! Dit is een directe bestelling. Als je BabyStapjes gaat nemen, ben je, voordat je het weet, in je nieuwe huis gesetteld en al deze verhuizingen zullen slechts een voorbije droom zijn.

Nu, voor degenen onder jullie die niet naar een nieuw huis verhuizen, je kunt jouw huidige huis als een nieuw huis laten voelen als je doet alsof je gaat verhuizen en meedoet met onze opruiming. Het is al je rommel die je huis klein en krap maakt. Het is ook deze rommel die je overweldigd en depressief maakt. Laat deze rommel los en je zult merken dat je huis een nieuwe en vreugdevolle plek zal worden om te wonen. Rust is slechts een ontrommeling verwijderd! Probeer het.

Als je huis opgeruimd is en je bent niet van plan om te verhuizen, dan kun je je in gedachten bij ons aansluiten door jezelf de belangrijke vragen te stellen: vind je het leuk, heb je er een plek voor en word je er blij van? Er is altijd wel wat op te ruimen.

Verhuizen is altijd moeilijk, maar als je het in BabyStapjes doet, ga je er echt niet dood van!

Ben je klaar om door je volgende verhuizing te FLY-en?

FlyLady