|
Organiseer je werkplek![]() In deze sectie van de 'FLYsite' besteed ik aandacht aan het organiseren van je werkplek. Dat kan op zowel een kantoor thuis zijn als een kantoor buitenshuis, hoewel een eigen bureau 'op kantoor' steeds meer een zelfzaamheid wordt met de zogenaamde 'flexplekken'. Bij mijn werkgever hebben we ook die flexplekken, aan het einde van de dag moeten we de plek waar we gewerkt hebben compleet opgeruimd (=leeg) achterlaten, daar is organiseren dus geen enkel probleem. Hoewel: ik heb wél een kantoor-trolley en die moet ook georganiseerd zijn. Net als de handtas ordenen op vrijdag van de FlyLady systematiek, besteed ik ook tijd -op diezelfde dag- om mijn kantoor-trolley (rolkoffer) uit te ruimen en te ordenen. Dan check ik of de pennen het nog doen, of er nog genoeg inkt is voor mijn vulpen, er nog voldoende papier in mijn notitieblok zit, schoonmaakdoekjes nog 'op peil zijn' (ik vind het altijd fijn om - ondanks de dat 'de schoonmaak' is geweest- een fris doekje over mijn bureau te halen) en of er nog batterijen in mijn tas zitten (draadloze muis). Hoe dan ook. De meesten van 'ons' zullen ongetwijfeld een plek nu hebben in huis waar ze werken, omdat thuiswerken nu eenmaal een must is geworden na de uitbraak van Corona en ook als we weer naar kantoor mogen, zullen velen van ons nog enkele dagen thuis gaan werken en dus een thuiswerkplek hebben. Hoe zorg je er nu voor dat jouw werkplek - op kantoor of thuis- geordend wordt en blijft? Daar zijn de volgende pagina's voor gemaakt:
|